fredag 31 augusti 2007

Trött, vad är det?

Rapport från Blåljustriatlon. Min oro för att det skulle vara kallt i vattnet försvann så fort startern sa att det vara 30 sekunder kvar till start. Mycket tack vare mitt beslut att använda våtdräkt och den där extra huvan, den var ett perfekt skydd mot kylan. Jag simmade faktiskt in som ledare till sträckbytet, tekniken finns tydligen kvar. Jag tog det ganska lungt vid bytet killen som låg tvåa var en som var med i ett utav stafett lagen, alltså inget hot för mig. Efter någon kilometer så kom en kille som var med i solo klassen ikapp och jag var tvungen att kämpa på lite extra. Banan var extremt tung med mycket uppför i rotig terräng och lite vila utför då det var lite enklare och man kunde stå. Killen efter höll i bra och jag släpte förbi honom på sista varvet för det var ju faktiskt en löpsträcka kvar trots allt man vill ju klara hela loppet utan total genom klappning. Första varvet löpning känndes nästan omöjligt benen gick som trumpinnar men det averkades nästan inga metrar framåt. På det andra varvat började benen flyta på bättre men då balde magen ur. Cyklingen hade varit krävande och när man sedan gick för apostla hästarna och magen hoppade upp och ner främst i nedförsbackarna höll jag på att spy. Tyvärr så kom det inget den vägen så de sista två varven var det en ren pinna att springa, först uppför med tunga ben och sedan nedför med en mage som bara sa stopp. Jag slutade tillslut som tvåa efter ungefär 1 timme och 23 minuters kämpande. Sträckorna var uppskattiningsvis 300 meter simning, 15 kilometer cykel i terräng och 6 kilometer löpning. Efter målgång så hade jag ungefär 35 minuter till ett spinningpass som ingen vill hjälpa mig med. Så det var bara att raskt efter målgång plocka ihop sina grejor och snabbt bege sig till Pulzinn för ett 55 minuters bergspass. Det gick faktiskt riktigt bra och när jag ny duschad kommer ner till brandstationen är det precis dags för mat. Välbehövligt... Vid prisutdelningen vinner jag en mössa och en fin pannlampa. Kanske det bästa priset jag får är ett sittunderlag och det får jag för finnaste rumpan, vilket känns väldigt stärkande inför en höst som singel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjenare Henke,
Bra kämpat, lät tufft med spinningpass direkt på allt det där...
Ha de bra! Hälsningar Martin E

Anonym sa...

En rätt bra gissning tror jag är att du inte höll igen särskilt mycket under loppet... Så 30 minuter är inte mycket innan spinningPass. Du får byta gym, så kan jag ta dina pass... ;)