lördag 18 augusti 2007

Överfall och hårt arbete

Jag tog mitt pick och pack lämnade Varberg trots vindar som skulle ge bra surf möjlighet och åkte mot Karlstad och min bror. Där välkomnades jag med god mat och dryck. Surfdagarna i Varberg hade tagit mycket på krafterna så det var skönt att krypa ner och sova. Klockan fem på morgonen mötte mina ögonen ögonen från en tiger som tydligen hade för avsikt att sluka mig med hull och hår. Jag lyckades få fram mobiltelefonen och ta en bild innan jag med nöd och näppe lyckades skrämma bort vilddjuret.














Trots attacker gång på gång så lyckades jag hålla mig vid liv till min bror vaknade vid niotiden. Detta lilla vilddjur är charmigt men har otroligt vassa klor.


Frukost sen var det på med arbetskläder och handskar. Jag såg att brorsan behövde hjälp med att komma igång med bygget av gäststugan. För skall jag våga komma mer på besök skulle det vara skönt att kunna sova utan den mardöms upplevese jag haft denna natt på grund av en liten kattunge.








Arbete bestod i att med mer hjärna än kraft flytta en gamal "kallkällare" i betong och sedan gräva ut och gjuta plintar. Vi jobbade på bra och väntar nu på mat. Veronica fixar ihop något gott jag tror det skall indiskt vilket jag aldrig ätit förut så det skall bli spännade.

Inga kommentarer: