torsdag 16 augusti 2007

Surfdag nr 2

Som tur var blev jag inte väckt klockan 6:00 som Jocke nämnde igår kväll. Vi skulle vänta in det rätta vindarna. Så efter lunch bar det av ner till havet och idag följde grannen David med.












Jocke hade sin nya fina badmössa på för att skydda såret från att bli alltför blöt. Han tycker inte riktigt om den. Det är inte riktigt surf rätt.











David var snabb med att vaxa brädan vilket är nödvändigt för att få fäste när man skall ställa sig upp. I dag blev det tre timmars hårt arbete mot vågorna. Det är fruktansvärt jobbigt att simma tillbaka efter man gjort ett försök att ta en våg. Vid ett flertal gånger spolades jag tillbaka 100 meter när jag äntligen med tunga armar tagit mig upp till point break den plats där vågorna bryter.
Nu sitter jag och är skapligt trött. Som tur är så har det mojnat ute så att det inte blir någon kvällssurf som vi planerat tidigare. Barnen skall nattas och hunden rastas efter det vanskas det film i soffan, frågan är väl bara hur länge jag orkar hålla ögonen uppe. Det känns bra att Jocke verkar lika trött. Morgondagens aktiviteter ligger fortfarnade i planerings stadiet, den som är nyfiken får tålmodigt vänta tills i morgon kväll...

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan va du göttar dej! Skönt att få komma ifrån lite. Unna dej ordentligt Henke.