lördag 11 augusti 2007

Solsveda och Istanbul Special

Efter en natt med lite sömn på grund av det varma fuktiga klimatet gick färden mot Västervik, under färden fick bilens vindrutetorkare gå på maximal hastighet. Himlen klarnade dock upp de sista kilometrarna in mot resans mål, vilket verkade lovande inför helgen. Besök på Brandstationen med kaffe och snack med gamla kollegor. Före lunch med Stefan körde jag ett intervall betonat spinningpass i en fullsatt lokal. Usch vad jag svettades...litervis. Kvällen blev mycket trevlig med gamla vänner och god mat. Efterräts buffen var inte att leka med.Krogar som besöktes tätt under min forna tid i staden besöktes och en del kända ansikten återsågs. En mycket trevlig kväll. Lördagen har börjat riktigt bra. Båten lossades från kaj och tog oss ut till en fin klippa där vi kunde lapa av den sol som sken från en klarblå himmel. Citat från Stefan när vi slappar framför TV'n -Vilken jävla bra dag på sjön det va... Nu har vi precis kommit hem från stan och en efterlägtad Istanbul Special. Det är något jag saknat i Östersund. Kebabpizza med sallad, tomater och pommes på. Nu regnar det vilket känns ganska ok för då kan jag och Stefan kolla på Speedway GP på TV med lite skadeglädje. De andra kompisarna här i Västervik har åkt till Målilla och är säkert ganska blöta. Sen blir det troligtvis Tre rum och kök osv..

Inga kommentarer: