söndag 12 augusti 2007

Sommarstaden

Efter tre dagar i Västervik börjar jag lite gran förstå varför jag flyttade här ifrån. Sommaren börjar ta slut i staden och det märks på folk att de skall bli skönt med den lugna perioden fram till nästa sommar. För det är på sommarn som det skulle kunna fungera att bo här. Sol, värme, båtar, skärgård och uteserveringar med öl mat och stimm. Visst är det trevligt och roligt men det tär en del på kroppen. Många av mina vänner här säger lite grann mellan raderna att nu får det vara nog. Jag känner att jag har det bra uppe i Östersund och har möjligheten att bara ta någon dag eller vecka i sommarmeckat Västervik. För jag som upplevt vintrarna på dessa bredgrader förstår att de inte förstår att vintern är härlig. Jag får lura upp dem så det får se hur bra vi har det, vi som bor i Jamtland. Det har i alla fall varit mycket trevligt besök med många minne som ploppat upp. När jag på fredagsmorgonen rattade in i staden märkte jag vad mycket jag glömt. Tror jag körde fel tre gånger bara för att ta mig till Brandstationen och då skall man komma ihåg att jag nästan kunde alla gator utantill för tre och halvt år sedan. Nu på kvällen plockade jag ihop cykeln och tog en sväng ut til Händelöp och Horns udde en lite sväng på 32 km. Nu skall jag packa ihop mina tillhörigheter för imorgon blir det dags för etapp 3 i Sweden Summer Tour 2007. Jag kan väl avslöja att färden går Västerut. På återsende

Inga kommentarer: