måndag 20 augusti 2007

Home again

Jaha då var man hemma igen, det blev en dubbelt så lång semesterresa än vad jag hade räknat med från början. Först måste jag tacka alla mina vänner som jag fått besöka. Det har varit kanon bra, trevligt och till och med spännande vissa stunder. Under resan har jag fått göra det saker som jag ville göra men också annat som gjort resan än mer minnesvärd.
När man börjar närma sig slutet av en resa så kommer den där hemlängtan över en. För mig kom den när jag körde genom Mora. -Åh, bara 30 mil hem... Det känndes som en evighet dessa 30 mil. Äntligen hemma tänkte jag när jag körde in på parkeringen jag nästan rusade upp för trappan. När jag sedan låser upp ytterdörren och kliver över brevhögen kändes det bara tomt och jag tänkte -Jaha, det var det det.
Nu har jag varit hemma en stund plockat lite med väskor med mer och det börjar kännas lite bättre. Det är väl så det ska kännas kanske, borta bra men hemma bäst. När man är på resande fot hinner man inte riktigt vara själv. Kanske några stunder men det händer något hela tiden, man har folk runt om kring sig. För mig har det varit bra att inte kunna hinna fundera så mycket. Lite flumigt och inte riktigt genom tänkt kanske de senaste raderna blev nu... Det har i alla fall varit riktigt roligt att få göra den där hälsa-på-kompisar-man-inte-sett-på-länge-resan.
Jag tycker ni som läser detta skall göra något liknande om ni inte redan gjort det. Välkomna hem till mig är ni när ni har vägar förbi och er som jag övertalat att skriva blogg gör det lite då och då.
Nu är det slut på semestern och det är dags att få in rutinerna med arbete och träning. Hoppas ni har haft en bra semester, min började i moll men slutade i dur. Er som jag besökt har hjälpt mig till det.

HA DET BÄST

1 kommentar:

Anonym sa...

Tja Henke!

Det är vi som haft dig på besök som ska tacka. Du är alltid välkommen till Varberg och surf när du känner för det. Dagen du åkte hem var det riktigt bra och clena vågor.. Du har varit grym med barnen och dom pratar om dig än. Specielt vilja!! av någon anledning. Nu blir det snart min tur att komma och besöka dig.

Stor kram och tack för trevligt sällskap hälsar fam Agartson/Bävermark