måndag 3 september 2007

Ledig huvvaligen

I dag har det varit en sån dag som personer som har ett vanligt arbete inte förstår. Alla som varit arbetslös en längre period tror jag dock kan förstå. VM har avslutats och därmed möjligheten att tillbringa dagen framför TV'n Dessutom har jag läst ut andra delen av Stieg Larsson triologi, alltså nöjen som jag sysselsatt mig med föregående vecka har abrupt tagit slut. Vädret för dagen är inte heller speciellt lockande, har även satt mig själv i träningsförbud för att inte bli övertränad. Så vad återstår, det finns en hel del saker som kan göras helt klart. Städa och ordna i källare, göra klart köket, tvätta och städa bilen, listan kan göras lång. Alla saker kan även skjutas upp till någon annan dag. Jag är ju ledig ända till torsdag och jag måste ha något att göra nästa vecka också. Fan va shjyst med att vara ledig...eller hur. Efter lite grubblande så tog jag i alla fall tag i dagen. Så jag mätte och kollade runt lite i butiker så att köket kan bli klart. Det gick sådär, varan som jag sett förut var slut. Åkte hem till mor istället och fikade. Tackade nej till middag och åkte ner på stan och köpte den sista delen i triologin. Lagade något som min mor kommer att häpna över med stora ögon. Fransk Fiskgratäng.


Jag hatade nämligen det som lite. Hon fick stå ut med en del hårda ord angående denna maträtt på den tiden. Hittade ett recept i kokboken som lätt intressant med tanke på min lurande förkylning, Syltad Ingefära. Vet inte riktigt vad det är men det står och bubblar på spisen nu. Spännande. Det är lite lustigt men så här framåt kvällen börjar man komma igång, antagligen så kommer jag bli uppe till långt efter midnatt. Vem vet det kanske kommer in fler inlägg i ämnet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej ledighetsministern..
Jag hatade också morsans franska fiskgratäng som liten och jag kan erkänna att jag även lagat den i vuxen ålder:)

/Lill brorsan..