måndag 24 september 2007

Golfare?

I dag spelades den prestige fyllda golftävlingen BASS Open ute på Norderön. Det är en årligt återkommande tillställning för oss som jobbar på Regementsgatan 23. Tidigare har jag prenumererat på den åtråvärda jumboplaceringen. Hade väl inga större förväntningar detta år heller. Jag brukar använda mig av devisen -Ingen kommer ihåg en fegis. Vädret var riktigt härligt höstigt med en temperatur på ungefär strax över 15 grader men dock en ganska stark vind. Jag började som vanligt med att inte hitta på bollen klockrent under de inledande hålen. Efter fjärdehålet och ett antal besök utanför fareway började utslagen fungera. Sämre var det med puttarna. Vid fikat efter nio hål, låg jag kanske på grund av det nya handikapsystem vi infört till årets tävling inte sisit i bollen. Skulle jag kunna hålla ihop puttspelet hade jag fina möjligheter. Utslagen fungerade fortsatt fint, med några undantag, när vi gick ut på de nio sista hålen. Efter lite egna analyser och justeringar på mina puttar, börjde det se riktigt bra ut. Tyvärr gjorde jag på några extremt värdelösa hål på hemvägen och kunde inte hålla min placering i bollen. Jag lyckades trots allt bryta trenden och hade faktiskt några efter mig totalt. Summa summarum, en mycket bra dag, inser dock att det behövs en hel del träning för att kunna nå toppen trots ett mycket fördelaktigt handikappsystem.


Så här såg jag ut när spelet rasade efter att allt börjat fungera.

Efter en findag på golfbanan var det dags att snöra på sig dansskorna och fortsätta min nya karriär som Travolta. Stegen från tidigare kurstillfällen repeterades och nya övades in. Om sju veckor kanske man inser att man inte har kunnat bugga tidigare. Då är det väl bara att anmäla sig till steg två, för att inse att det är bäst att gå steg tre osv... Men kul är det i alla fall. När jag som bäst blivit varm i kläderna var kurstiden slut och jag blev tvungen att snabbt bege mig till gymmet för en workshop med en namne och före detta tiokampare. Bra men kanske lite väl basic, fick dock ett bra tips för att träna upp min Vastus Medialis muskulatur. Känns riktigt bra inför vinterns rehab. Kung Bore visade sig var på ett bra humör under lördagens DM-lopp och min lust att vara i form till nästa år höjdes.

Inga kommentarer: