tisdag 11 september 2007

Höstligt

Under de senaste dagarna har det börjat gått uppför mig att sommaren definitivt börjar ta slut och hösten har kommit. Ett exempel på det var när jag under gårdagens arbetspass åkte ut på en viltolycka, då jag kom att tänka på att det snart är dags för vinterdäcken. Mörk fuktig vägbana, gatljus som lyser upp något gulnade löv som rör sig i vinden. Det gick för övrigt bra för de inblandade om man räknar bort den älgkalv som blev av med sin mor.

Vädret idag var även det i höstens färg, något grått, regn i luften coh en temperatur kring 10 grader. Det visade sig att den blev riktigt trevligt trotsallt. Det är inte så att jag inte tycker om hösten men det är lite svårt att så hör i början av den riktigt kunna njuta. Under sommaren är det lättare att komma på roligheter, kompisar är lediga, vädret enklare. Mathias hörde kom förbi på lunch och sen bar det av till skogs för lerduve skytte. Det gick faktiskt riktigt bra för mig idag. De inledande frånduvorna plockades fem av sex duvor ner. Sedan blev det sidduvor som är något knepigare men det flöt som sagt på bra idag.

För Mathias gick det också bra. Jag är lite nöjd med att jag lyckades fånga Mathias på bild samtidigt som duvan passerar, med tanke på att kamera inte tar direkt när jag trycker.

Efter en god middag hemma hos Mirja och Mathias fick jag under min promenad hem ytterligare bevis på att hösten är här. Gatan var full av gula löv. Med tanke på förra året med en halv meter snö i mitten på oktober så är det hög tid att börja njuta för snart är den härliga hösten över och vintern här. Nu är det i alla fall dags för att sova, 06:30 är det spinningpass. Jag skall försöka njuta av varje steg till gymet.

Inga kommentarer: