tisdag 18 september 2007

Lets Dance

Tänkte först att jag skulle anmäla mig till den amerikanska danstävlingen, So you think you can dance. Det är ganska långt att pendla till USA varje vecka så då kom iden upp att istället vara med i Lets dance. Där tävlar kändisar tillsammas med proffs och eftersom jag har varit med i Radio Jämtland ungefär tre gånger nu så räknas väl jag som kändis, eller? Räknas jag inte till den skaran kommer jag troligtvis med som en av proffsen. I och för sig var det ett tag sedan toppformen var som högst men den kommer fort. Förra veckan startade en kurs i bugg som några vänner anmält sig till. De berättade att det var ont om killar så efter lite övertalan lovade jag att jag kunde följa med och visa var skåpet skall stå. Sagt och gjort, igår var jag med på Buggkurs, det är inte den vanliga buggen utan nått som hette -O,hej... I min karriär har jag aldrig tidigare stött på den varianten. Den var lätt. Alla står i en stor ring, killarna trampar lite som de vill i takt på stället och trycker och drar lätt i tjejernas händer. Tjejerna har det lite trixigare. De har ett svårare rörelseschema där de får gå på ett speciellt sätt med fötterna och när en kille i mitten stänger av musiken och säger en massa saker jag inte förstår går tjejerna motsols. När vi var på väg hem frågade jag varför det hette -O,hej. De svarade att det var för att den är snabbare och lite rockigare än vanlig bugg. Det tror jag vad jag vill på. Stå i en ring och säga hej till en ny tjej var tredje minut, kan inte heta något annat än O,hej. Skall jag vara med i Lets dance så får jag nog träna några av mina egna danssteg själv här hemma men jag skall vara sjyst och följa med på den där O,hej eller var det O,hoj buggen?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är rolig du.. :)
/rille

M sa...

Övertalad och övertalad, jag vet inte jag.. Faktum är att Henke innerligt vill följa med på buggkursen för att likt Travolta kunna imopnera på brudarna på näset! Mest troligt är att Henke numer kommer att spendera en hel del fritid framför spegeln gungandes till musik av Zlips och Boogarts. För vem vill komma på nästa buggkurs ouppvärmd?? Inte jag

Anonym sa...

Var ni nakna också? :-)