onsdag 3 oktober 2007

Gubben Höst

Fint väder var det idag också, 14,5 grader i skuggan, Storsjön spegelblank och nästan helt blå himmel. Funderade ett tag på att testa de ny inköpta skate stavarna runt ÖSK området. Den funderingen bytes mot kanske säsongens sista cykelrunda. Lurade ut Hjalmar på turen Frösön-Rödön-Dvärsätt. Häftig känsla att glida fram genom den färgsprackande naturen. Cykel är bra på det viset. Många kilometrar kan tillryggaläggas utan större kraftansträngning. Medan jag rullade över Rödöbron kunde jag skåda Bydalsfjällen bakom det ovanligt blanka Storsjöflaket. En ensam kanotist, som jag kunde skönja i motljuset måste ha haft det riktigt skönt. -Kung Bore, fler sådana här dagar tack! Låt Gubben Höst regera någon vecka till innan du kommer med din härligt vita tid. Jag vill njuta lite mer av höst solen innan skidorna plockas fram. Lite sugen är jag dock att det blir vinter...

Inga kommentarer: