måndag 8 oktober 2007

Var tar löven vägen?

Måndag och vinden river bort allt gult från träden. Den trevliga höst solen har skymts av en grå massa. Kroppen är lite trött efter helgens eskapader. Det började i fredags med en sväng i skogen tillsammans med Farsan och Ebba som spårtränade. Hon klarade det galant, kanske med lite ledsagning från gubben. Senare på kvällen var det dansgala på Folkets Hus. På stollta ben entrade jag dansgolvet för att pröva mina nya bugg kunskaper. Han knappt komma med båda fötterna på dansgolvet, då jag insåg att jag inte riktigt har det kunskaper som krävs ännu. Det är en helt annan sak att vara på "riktig dans" där hundratals andra rör sig och alla på sitt sätt, jämfört med kursen då alla står stilla och gör lika. Usch, har en hel del kvar att lära. Med självfötroendet nedtryckt till sulorna hade jag dock en riktigt trevlig afton. Lite synd att dagens kurs var inställd, nu när motivationen att lära sig är på topp. Lördagen blev en lugn dag till att börja med, hundvakt, stadspromenad med lite fika. Kvällen blev lite tyngre, med fest på Pulzinn där det dracks kanske ett glas mer än planerat. Detta gjorde söndagen till en sån där härlig skitdag man alltid önskar sig. Så i morse med nya krafter lånade jag Ebba och gick en sväng i Spikbodarna och tittade på krondiken och fångstgropar. Vi hittade tillslut alla de bortblåsta gula löven.

1 kommentar:

Rebecka sa...

Såg ut som att ni hade det mysigt :)