onsdag 10 oktober 2007

Upp Och Ner Usch

Nu idag startade den lite mer seriösa satsningen på vinterkondisen. Så jag följde med några lite mer rutinerade längdåkare till Gustavsbergsbacken på Frösön där det skulle bedrivas stavgång.
Bara att ta sig till backen var jobbigt. Cykelpunkan som uppmärksammades när jag skulle åka medförde en tuffare uppvärmningen än beräknat. Väl framme så var det bara att försöka hänga på det ivriga gänget. Första turen upp känndes okej men under vägen ner började gårdagens benpass göra sig påmind. Andra svängen funkade också, fast jag började ana att jag inte skulle kunna hänga på hela tiden när det började att pratas om att det var åtta gånger kvar. Efter tre gånger sa mitt inre samvete ifrån. Jag vill ju inte knäcka mig och dra på mig en överträning så här på första passet.

De övriga verkade inte ha mina tunga ben utan skuttade åter upp mot toppen på lätta ben. Själv återvände jag hemåt där jag visste att en nybakad limpa låg och väntade. Träningen mot vinterkondisen får vänta tills imorgon då jag har spinning. Ett tungt bergspass, jag längtar redan. Bäst att äta en macka till...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tja Henke,
Tränar du så hårt så du pallar med en helg i Sälen också?
Är du ledig helgen 23-25 november?
Då blir det storslalomträning och massa skoj!
Vet ej vad du har för mail så hör av dig till mig martin.eriksson.74@hotmail.com
//Martin