onsdag 10 juni 2009

En lång dag ute i regnet

I dag blev regnkläderna använda, vilken tur att de finns. Dagen började med den årliga kampen på Norderöns golfbana. Oftast brukar jag ta jumbo placeringen. Kanske på grund av oklokt spel och övertro på egen förmåga. Men i år började det riktigt bra, dock lite för bra kanske. Känns bättre att spela upp sig än tvärtom. Jag kunde i alla fall hålla ihop spelet hyffsat och är mycket nöjd med min insats.Det var inte bara vi spelare som kämpade mot det ruggiga vädret.Detta visste inte jag:

Intag av preparat utvunna ur styvmorsviol är svagt urindrivande och gör att urinen luktar som katturin. (från Wikipedia)

Visste du?

Efter golftävlingen blev det dags för Teja att visa vad hon gick för eller som vanligt när det gäller hundar och deras aktiviteter, dess ledares förning. Kursavslutning på Agilityn, fyra timmar och det också i solfritt väder med regnkläder på. Genomgång av banan. Det är viktigt att kunna visa hunden rätt och att man inte själv är ivägen eller blir sen.Sista banan och sista omgången gick allra bäst. Förmodligen på grund av att jag var trött och inte orkade, vilket resulterade att jag inte forcerade och Teja fick en chans att se vad jag ville hon skulle göra. Tur att man skall sluta när det går som bäst.

1 kommentar:

Sandra på Ön sa...

Du ser mycket fokuserad ut :)

Styvmorsviolerna är så fina, när vi var små och skulle plocka blommor så var det de som blev utvalda. Vilket resulterade i krukor med styvmorsvioler. Vi barn insåg aldrig att vår mor nöjde sig med en vas :)