onsdag 14 januari 2009

Inte enligt planerna.

De hastigt påkommna att ta sig till Kanada, käka puderlätt snö efter en skön vurpa, blev lika fort ingenting. Allt har kollats, det var bara några klick på den billigaste flygstolen som saknades. Dock var boendet det som satte lite grus i maskineriet. Annars hade det varit mindre en två veckor kvar till att bocka av min dröm, åka i bottenlös snö, och det i hela 5 veckor.
-Ja ja, vad kan man säga? Blir det inte totalt fel på vår jord och all is smälter kring våra poler osv så kommer troligtvis Klippiga Bergen ligga kvar några år till. Jag får återgå till plan A. Dryg vecka i Alperna med offpistkurs. Låter inte fel det heller.
-Men va f-n! 5 veckor, hörde att det snöat 85 centimeter de senaste 4 dagarna på den skidort i Nordamerika som kunde blivit Plan B.
-Jag ä int bitter...

Det som kan ses som possitivt är att jag nu med Plan A kan åka på min brorsdotters dop vilket annars hade missats.
En annan mer banal sak, med dock så viktig som gör det lite lättare att inte grämas så mycket är att den värmebölja som trog över i måndags med +9,3 grader. Har idag byts mot kallgrader och ett lager med snö. Tror faktiskt man kan mäta snöfallet till hela 3,4 centimeter. Alltså exakt 25 gånger mindre än i Kicking Horse.

-Nä, Jag ä int bitter...

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vad härligt! Den korta resan kommer också att bli helt fantastisk och jag sitter här och är lite avundsjuk :)

/Sandra