onsdag 28 januari 2009

Fåntratt

I dag så blev Teja en Fåntratt eller är det kanske så att det är jag som skall benämnas Fåntratt? Medvinden, Östersundsbornas upplogade skridskobana på Storsjönsis, lockade mig ut på en liten premiär tur efter att jag i går kväll sett att den var upplogad. Det var inte den bästa isen jag åkt men Teja gillade det. Att kunna sträcka ut sina ben och nästan flygandes dra fram mig i hiskelig fart. Jag har i tidigare inlägg skrivit att min hund är mer lik en känguru. Detta resulterade idag, trots min vetskap om att skridskor är vassa, att glada studs omvandlades till blodspår, nål och tråd och tillsist en tratt runt halsen. Som sagt det är väl egentligen jag som skall tituleras fåntratt...
Förlåt Teja! Vi åker skidor när du blir frisk, hoppar det där med skridskor. Men fort gick det. :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men stackars lilla Teja. Hoppas att hon slipper den där tratten snart.

Sandra

Anonym sa...

Åkte du över tassen alltså? Fy farao det är sådan där skräck jag alltid haft när jag skrinnat med hundarna runtomkring. Mina har ju känts lugna med alla de här Vorsteh vovvarna vi har omkring oss i gänget är ju så ivrigt glada.
Åh, så läskigt.

Krya på dig Teja.

Anonym sa...

Aj då, hoppas Teja kryar på sig snabbt så vi kan upp på fjället och leta ripor snart!
Sångbergets kennel/Syster Kalla