torsdag 5 november 2009

Hypokondriker

Jag är ju lite av en hypokondriker light. Kollar gärna upp i böcker och internet vad lite ont i ett knä eller axel kan bero på. Ibland har jag kanske varit lite dum nog att ta reda på vad förslags slukdom jag har innan jag går till doktorn. De blir inte så glada när jag kommer in och säger jag har mononukleos eller har någon annan medecinsk benämning på mina läppar. Nu har jag återigen lyckats få något ovanligt. Denna gång hade jag några egna diagnoser men jag försökte vara lite ödmjuk och låta doktorn sköta sitt jobb. Han skötte sig hyffsat tycker jag. Kan också bero på att jag har en hel del problem se och själv hitta en rätt diagnos på internet.

Kolla på bilden nedan så fattar ni problemet jag har. För mig är det två bilder.

Abducenspares trodde läkaren det kunde vara. Jag som undrar varför jag har fått det har läst på lite och det visar sig kunna bero på vaccinet jag tog i fredags. Hoppas detta är bättre än influensan...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Henke!
Är detta ett skämt???
Eller har detta verkligen inträffat!
Hur mår du nu då?
Vi blir ju lite oroliga över allt som "bara" lyckas hända dig.
Sköt om dig!
Tina & Thomas

Anonym sa...

Hulken, nu börjar ett nytt kapitel i ditt liv. Må bäst! / Marty Feldman

Tanten sa...

Skojjar du med oss? Det ser inte bra ut alls, blir orolig.