söndag 5 april 2009

Min första med kamera.

Lördagsmorgonen visade inte det väder man hoppas på när man skall till fjälls. Hel mulet med inslag av regn, en termometer som visar sju, åtta plusgrader. Det var i alla fall bestämt att jag och några kompisar skulle ut. Som jag lovat Teja skulle stålkantsfria skidor inköpas innan nästa utfärd, det gjorde att vi fick avvakta med avfärd tills detta var fixat. Så med nya skidor på bilen och utan den förutspådda solen, åkte vi tillslut mot fjällen, nästan vid lunchtid. Jag satt mest och tänkte på middagen vi skulle göra i fjällstugan. Ta det lungt, äta gott, spela spel och umgås, är bättre än att sitta hemma när regnet faller.
När vi närmade oss det fortfarnade vita topparna sprack den bubblan för det hade även himlen gjort. Strålande sol och blå himmel, en dag för mig helt enkelt. Förret var dock inte det bästa, ångrade nästan att jag inte hade köpt vattenskidor. Väl uppe på kalfjället bar det dock bättre. Värmen har det senaste dagarna tagit så hårt på snön så att vissa partier kunde skidorna bäras på ryggen.
Härliga vyer, en underbar årstid i Jämtland.
Omplåstring av skärsår med tillfälle för sol, fika och njuta.

Inte nog med att det blev ett underbart väder, fick vi se en hel del ripor. Teja fick möjlighet att lukta på färska legor och även se när de flög. Kommer att bli kul att se hur det går till hösten när jaktsäsongen drar igång. Denna dag fick Teja nöja sig med att se dem med koppel på och jag fick nöja mig med att skjuta med kameran.

Min första ripa, skjuten med kamera.

Lördagskvällen somnade både jag och Teja, trötta med ett leende på läpparna. Efter en god middag somnade hundar och ägare mycket tidigt. Umgås med spel och vin får man göra när det regnar.

Inga kommentarer: