söndag 12 april 2009

Glad Påsk!

Glad Påsk alla bloggläsare.
Det har varit fullfart hela helgen, bror med blivande fru och dotter på besök, köskidåkning i Aure (Stockholms Åre), jobb på storhelgslördag, fjälltur i blåsväder. Tur att man har annadagen kvar att återhämta sig på.En bild från förra årets köskidåkning. Har tyvärr inte bilden på min brorsdotter med samma påskutstyrsel. Jag anstränger mig hårt för att vara en god förebild.

I dag blev det en sväng på Klevfjället i närheten av Gräftåvallen. Väderprognosen från yr.no stämde riktigt bra, det var till och med lite bättre än jag väntat, eller tolkat rättare sagt. Trots blåsten var det skönt väder, tur att det är så varmt annars hade det blåst riktigt kallt. Förret var sådär men kom man över trädgränsen blev det något hårdare. Där kan man nu efter allt blidväder nästan uteslutande ta sig fram till fots. Det har gått fort.
Teja missbedömde ett hopp över en öppen bäck och tillbringade sig sedan utan protest i sin sovsäck under fika stunden. Kolla in snötillgången eller bristen på sådan.Arga leken på blåsig topp.

Hoppas ni har haft en bra Påsk och njut av det som är kvar..

2 kommentarer:

Tant Ewa sa...

Som alltid, sjukt fina bilder.
Såg att jag tappat på din "vänlista" - hoppas jag inte gjort något dumt?

Vårvintern i Jämtland är jag bara FÖR underbar!

Kram på dig

Anonym sa...

Det var en härlig dag trots blåst & brist på snö! Lägger upp några bilder från dagen på min fb. Hoppas att det är ok. Säg till annars! Kram/Lina