fredag 8 maj 2009

Rå bus

Fick idag en liten uppmaning från min hundsinstruktör att rå busa med hunden (länk till inlägg om Rå bus). Det var riktigt roligt och Teja tyckte det var toppen. Dock blev det ingen längre busstund, det hela slutade med att det nästan svartnade för mina ögon och det började smaka järn i munen och näsan bultade. Teja märkte knappt vad som hänt och ville busa vidare och där står jag med blod som forsar och tårar som sprutar. Hur rå busar man med ett 27 kilos hopp Vorsteh på dryga året? Det blev lite pinsamt att gå hem med blodigt ansikte och svullen näsa.Visst ser jag lite arg ut och hon verkar skämmas, men så är det inte. Det var kul så länge det varade, inga hard feelings här inte. Vi får pröva igen en annan dag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tja!!
Jag skall börja med akut taxi i stan och ta dyrt betalt. Nej skämt och sido så menade jag inte att göra illa varandra utan mera ha skoj. Teja kan ju inte rå för att du är i vägen ibland. // Kramar Hundinstruktören!!!!???!!

Anonym sa...

Tur i alla fall att buffen klarade sig den här gången! Nästa gång du är sugen på rå bus - ta Ebba eller Asta istället! Kan på sin höjd bli en liten rispa eller ett blåmärke. I knähöjd!
Kram från Morsan

Tanten Ewa sa...

Ni är som ett äkta gift gammalt par som verkligen älskar varandra. Slåss och älskar med samma intensitet =)

Sköna bruden oxå.... vaddå? Sluta nu? Har det hänt något? Kom igen nu Henke så busar vi meeeer

Kram