måndag 2 mars 2009

Nytt inlägg!

Det var ett tag sedan denna blogg blev uppdaterad. Det finns många anledningar och ännu fler bortförklaringar till detta. En är att min kamera har strejkat, vilket inte alls är roligt, för de senaste veckorna har den saknats. Mycket som jag velat föreviga finns nu istället lagrat på min humana hårdisk, på obestämd framtid.

Det har varit dop på min brorsdotter, trevlig helg i fjällstuga med vänner och hundar, otroligt fint vinterväder, skidåkning utför, uppför, på tvären, på arslet, på näsan alltså en hel del som jag kunnat dela med mig av.

Men så bidde det inte..

I lördags var jag ut på en lite sväng och kom på att jag faktiskt har en mobil med kamera, vilket jag på något sätt förträngt. Det gick ju väldigt bra att använda den tidigare innan riktig kamera införskaffades.

Vädret var det rätta för mig - bluesky, några minusgrader och en sol som nu faktiskt börjar göra bleka kinder varma. Två kompisar och jag tog oss med hjälp av Falkfångarlift i närheten av Bydalen upp till trädgränsen. Teja tjejen skulle få titta på lite fåglar men hon vet inte riktigt vad hon skall leta efter ännu. Vi andra såg däremot åtta vita flaxa iväg.

Vädret var som sagt toppen och lika så möjligheten att få göra årets första solgrop och inmundiga go fika.

Hoppas det inte dröjer allt för länge innan kameran är färdigrepad och jag mot all förmodan lyckas fånga en ripa på bild.

Inga kommentarer: