söndag 21 december 2008

Frisk luft

I går damp det ner lite fin pudersnö och därmed även lite julkänslan. Jag nöjer mig med att titta på julgranarna där de står ute i knädjup snö. Tycker inte riktigt det är någon mening att pynta när man bor själv och dessutom skall jobba julafton. De är fina där de står, helst nu med lite fin snö som glitter. Det är så himla kul, att Teja gillar att springa och dessutom tycker det är roligt att dra mig ute i snön. Kan inte finnas en bättre träningskompis. Tror hon aldrig säger nej till att gå ut...
Det är nog faktiskt tvärtom ibland. Jag kommer förmodligen att få möjlighet att njuta mycket av natur och frisk luft tack vare min fyrbenta vän.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är detta som är grejen med en fyrbenta vän. De är alltid på hugget och vill träna! Spelar ingen roll vilket väder det är. Än en gång lycka till med din "tjej".
Åhh... måste bara berömma dig igen för dina fina foton =o)
God Jul på dig och Teja
Sångbergets kennel

Anonym sa...

God Jul på dig Henke! Vi kommer upp och tävlar med hundarna i maj. Kanske kan ses då?

/erik