måndag 8 december 2008

En tidig julhälsning!

Vill ge en tidig julhälsning, främst till mina vänner i södra delar av vårat avlånga land.Här finns otroliga mängder av vackra julkorts liknande bilder i naturen. De senaste veckorna har det trillat ner cirka 50 centimeter fin pudersnö. Tyvärr har inte tillfälle ännu funnits för att tillfredställa det stigande skidsuget. Det finns säkerligen någon fjällsluttning med meterdjup snö väntande på just mina skidor av den bredare modelen.
Teja tar i varje fall chansen och studsar omkring likt en känguru i orörd snön så fort hon får springa lös.
Ofta blir jag avundsjuk på hennes förmåga att nästan kunna flyga fram. Synd att man inte väger typ 25 kilo, har fyra ben och är outröttlig. Då hade man kunnat försöka hänga på.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kan inte sluta tjata om dina foton. Kan inte få nog av dem. Gör sitt till att din hemsida är svart oxå, blir SÅ snyggt.
Snart rymmer jag till JÄMTLAND!

Kan det finnas vackrare stad just nu?
Kram på er alla från geggan och det skitgråa i skåne = )