torsdag 1 maj 2008

Sista April

Nu har nog våren kommit i gång på riktigt eller egentligen för ungefär en vecka sedan. Dagstemperaturer som ligger över 15 grader i skuggan och t-shirts klädda på stadens gator, vilket ibland kan vara förknippas med en helt vanlig mindre varm sommar dag. Det finns dock några skillnader, är man nära Storsjön eller det kommer in vindil så påminns man, att någon sommar är det inte än. I väster kan man se att snön ligger kvar på bland annat Drommen och Åreskutan. Storsjöns is som i går förmiddags låg mellan Frösön och innerstaden var igår kväll ett minne blott.
Det känns tudelat detta med våren. Jag ångrar att jag inte åkte så mycket skridskor på medvinden, tycker det är synd att jag inte åkt mer skidor än jag gjort. Samtidigt som jag tycker det är skönt att äntligen kunna ta en sväng med racern. Jag kommer komiskt nog till hösten säkert att ångra att jag inte åkte som mycket racer som jag velat.
Kanske det är bäst att cykla utav bara tusan. Det kommer jag inte att göra om jag tänker efter, jag kommer istället att torka kiss och gå på stan och testa om hundtricket verkligen fungerar. Men det är först om snart en vecka, tills dess skall jag försöka krama ur det sista dropparna ur den vinter som varit.
Inte helt fel att njuta av sol i en grop. Mallis, vad är det jämfört med en strand vid Svartsjöarna i April.

Möjligheten att åka i Åre finns fortfarande kvar några dagar in i maj. Det är inte helt uteslutet att jag tar mig dit och åker i slaskpucklar vilket är väldigt kul.
Något som inte är så kul är att jag även i år tackvare skottåret, lyckas pricka in nästan alla storhelger på mitt arbetsschema. Jag har i alla fall inga problem med att hitta på något och kommer därmed inte att sitta hemma själv.
Första grillning för året, valborgsmässoafton. Kommer troligtvis att stå med en lättöl vid grill på alla kommande storhelger i sommar oxå... Jag ä int bitter!


Snart flyttar min tjej in...

Inga kommentarer: