torsdag 7 februari 2008

Ännu en skitdag...

I dag var det ännu en sån där skitdag. Tror säkert att du som jobbat idag, tittat ut och sett solen gassat. Sagt eller tänkt några väl valda ord om din besvikelse över att behöva jobba en dag som denna.
Jag vet i alla fall att jag skulle ha svurit över att inte fått vara ledig och göra en massa roligheter ute i fint väder. Det intressant med detta inlägg är att jag varit ledig denna dag och istället konstigt nog svurit för att det är för fint.
Varför? Bra fråga! Jag har varit inne på ämnet i tidigare inlägg.
Nog om det, jag tog mig trots allt i kragen för Er skull. Jag slängde på mig vinterkläder och tog med min superduper proffsiga mobilkamera för att ta lite bilder så att ni också skall kunna njuta av denna dag.
Lite dimma täckte Storsjön och den ännu ej åkbara Medvinden.
Badhusparken, vilken döpts om till Vinterparken under kommande VM-dagar.
Skidskytt som smygtränar i Vinterparken, där invigningen och prisutdelningarna kommer att ske. Kanske ville han kolla in vart han i sin mentala förberedelse skall stå inom kort. Nypreppade skidspår. Nästan lite för bra...
Skogen orkade inte helt att hålla solen borta från spåren.
Hoppas ni kan dela med er av en fin dag den dag jag sitter och ugglar instängd på brandstationen en jobbhelg under vårvintern.

Inga kommentarer: