söndag 20 januari 2008

Ångestväder!

Idag var en sån där dag som får en att må riktigt dåligt. Efter någon timmes softande och återhämtning efter avslutat arbetspass, framför ett inte alltför digert TV-programs utbud. Titta ut och se en strålande sol och en optimal temperatur för utomhusaktiviteter. Dessutom utan att ha en genomtänkt aktivitetsplan för dagen, då känner i all fall jag en viss ångest krypa i kroppen. Jag tänker, det hade varit bättre om det hade regnat! Ett väder som det idag kräver att det utnyttjas. Vad göra? För sent att komma på något som en fjälltur, för fint för att träna längd i en skog som skymmer solen.

Till slut kom jag på den ultimata lösningen -ta en promenad, undersöka om de har plöjt upp Medvinden, granska fåglarna i Badhusparken, se om det kanske är några brudar ute som försöker hålla sina nyårslöften. Örjan var inte svår övertalad till mitt förslag och hängde på i det underbara vädret.
Efter en Örjansväng på Frösön och upp via skidspåret på berget, lockade härligt fika i 60-tals miljö på Svensson Cafe. Mums…
När jag återvände hemåt kändes dagen ganska bra trots allt.

Inga kommentarer: