torsdag 30 september 2010

Ut ur dimman

Passade på att i fint höstväder träna Teja på Rapphöns. Det började med för mycket fart och iver. Jag lät istället långlinan ligga släppande efter och hoppades att hon skulle skärpa sig utan mitt stöd. Efter några försök fick vi ett gåshuds framkallande agerande av mitt yrväder. Klockrent arbete, hittade fågel, markerade stramt, lagom avance och stannade helt i flog. Bara att packa ihop och hoppas det sitter vid nästa tillfälle som ges.

Tyvärr behövdes min fulla koncentration riktas på henne idag så kameran fick ligga kvar i bilen.
Fick dock en härlig bild när färjan kommer fram ut ur dimman.Synd att inte dimman låg lite lägre och de härligt snöbeklädda fjällen fick ligga med i bakgrunden. Men man kan kanske inte få allt på samman dag...

3 kommentarer:

ForsWards Hund & Jakt sa...

Åh, tänk om det kan hålla i sig och att hon kopplar på näsan mer än benen...

Vilka härliga djur du gör!

Mamma sa...

Tack för ännu ett fantastiskt foto! Används just nu som skrivbordsunderlägg, så att jag kan njuta ofta.

Tanten sa...

Du är fantastiskt duktig på att fota!