torsdag 7 januari 2010

Nytt inlägg, första för 2010

De senaste veckorna har man varit tvungen att gå med långärmat ute. För alla er som längtar till sommaren och värmen vill jag påminna er lite om vad den brukar erbjuda. Så njut av vintern trots kylan.

Har fått ett infall att äta nyttigare, hittade en för mig ny metod -IFD (Inflamationsfri diet, som den kallas på svenska).
Igår rensades kyl och frys på olämpliga varor, faktiskt lämpligt väder att frosta av frysen nu, och idag var det inköp av en del varor jag aldrig funderat på att köpa förut.Resultatet blev riktigt gott -Wokade grönsaker med räkor till det risnudlar och vietnamesisk soyasås. Jag ska kanske avslöja att det var den enda maträtten jag kände igen i min nya kokbok, imorgon blir det konstigare grejor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klockrent inlägg Henke! Alla klagar på kylan jag håller med dig att vi ska njuta av vintern.
Allt gott!
//Martin

Tanten sa...

Håller med Martin! Jag TOKNJUTER varje dag. Kom upp hit den 27:e dec och sedan dess har jag sett solen ALLA dagar utom tre!!!! Jag kan med säkerhet säga att jag i Lund sett solen ca tre dagar på tre månader!
Och din sista bild på bilen - den är väl tagen i Skåne mellan oktober och april för EXAKT så ser det ut HELA TIDEN!
Bara njut, NJUT av den otroligt vackra, ljusa underbara vintern. Jag blir fan religös för varje dag jag är här! UNDERBARA JÄMTLAND och underbara VINTERN.
Nu ska jag upp till Svartsjöarna m Meja o Vintra =)