måndag 14 december 2009

Lucia

Lucia har besökt många av oss under helgen. Jag fick förmånen att se Länslucia på ett 30-årskalas. Det var oväntat att Lucia med tärnor plötsligt dök upp med vacker sång, än mer oväntat var det när de började sjunga -Ja må du leva.

I Östersund har det inte direkt varit Luciaväder. Några plusgrader och endast lite vita fläckar. Söndagen orkade solen lysa upp lite och jag tog en promenad. I det soliga vädret nere vid sjön hittade jag orsaken till att änderna och gässen gillar Badhusparken.
Under de sju minuter jag var där var det säkert tre personer med matkassar med gammalt bröd, som slängdes ut åt de matglada.

1 kommentar:

Tanten sa...

= ) Jag tillhörde oxå dem som matade änderna när jag bodde hemma. Speciellt "min egna" Dukkis som jag följt i ca 7-8 år. Vidare dess avkommor med de vanliga gräsänderna, man lärde nästan känna dem till slut. Änderna iaf, kanadagässen är inte så roliga... om man får säga så. Fina bilder som vanligt.