lördag 31 oktober 2009

Grymt

Det var ett tag sedan jag uppdaterade. Har liksom väntat och hoppats på kallgrader och snö från skyn men inget av det har kommit och tiden bara gått. Igår åkte jag upp till Svartsjöarna för att kolla isläget. Nattkallt räcker inte riktigt till för att göra vattnet hållbart för stålskenorna.Fast det känns idag inte som det spelar någon roll. Har i veckan varit på en Fys-konference för testledare inom räddningstjänsten och blandannat prövat på nya träningsmetoder och lyssnat på väldigt inspirerande föreläsare. Rune Larsson, Ultralöparen som sprungit tvärsöver Nordamerika och rott över Atlanten hade ett mycket intressant förhållande till träning. Runes sida.
De nya metoderna som testades gav en härligt jobbig träningsvärk, en såndär som gör att man säger AJ som fort man gör det minsta. På andra dagen efter träning när värken är som värst tyckte jag det passade att utnytja min förmån att ta vaccinet för grissjukan.

Idag är det ingen rolig dag. Kroppen mår pyton musklerna är ömma och lederna vill inte vara med. Det enda som kommer ur min mun är grymtanden, har säkert fått en lite knorr där bak också...

2 kommentarer:

Sandra på Ön sa...

Så du har vaccinerat dig?! Modigt.
Jag vågar inte, tror att jag skulle bli sjuk av det. Och om jag blir sjuk så har jag inte så många i min närhet som skulle kunna bli allvarligt sjuka. Tror jag.

Tanten sa...

Åh TACK snälla Henke för din vackra bild. SOM jag väntat o längtat!

Jag kommer då inte vaccinera mig - why should I. Mammografin däremot gick jag med på =)

KRAM och nice träffas i veckan.