söndag 9 november 2008

Irriterande

I dag blev det faktiskt lite irriterande att det har slagit om och blivit kallgrader. Inte så att jag inte vill att det åter skall bli kallt och det åter går att åka skridskor och det som faller stannar kvar som snö.
Näpp, det blev lite irriterande därför att denna dag var jag på hundutställning med Teja. Min första, så jag kan villigt erkänna att mina nerver befann sig på utsidan skinnet. Träningen inför denna har varit minimal så efter ankomst till utställningsarenan, genomfördes ett intensivpass med min mor som coach. Inga större konstigheter, utställningen har en inofficiell stämpel och är därmed tydligen inte speciellt betydelsefull. Lite nybörjar missar är alltså ok.
Efter lång väntan var det alltså dags för vår tur. Kvickt upp från den plats man spenderade större delen av dagen och in i den såkallade ringen. Domaren känner igenom hunden och kollar tänderna. Sedan är det dags att visa upp hunden i rörelse i det tempo vi tidigare provat ut. Efter cirka fyra meter kommer domaren fram och bryter. – Din hund haltar.
Hmm… Ja just ja… Hon drattade ju på arsle i morse på den glashala asfalten som värsta Bambi och tydligen sträckt sig.
Vi blev ombedda att komma fram till domarbordet där det gjordes en bedömning på hennes vinklar. Och de visade sig var så bra att vi fick en 1:a, vilket är mycket bra. Dock lite snopet att inte få visa hennes vad jag tycker graciösa steg och vinna hela tävlingen, trots att den bara är inofficiell. Lite irriterande som sagt. Jävla is…

Halt och trött

8 VeckorNästan 8 månader

Det har hänt en del...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tjenare!

Kul att se att det är fler än jag som blivit "hundtokig" ;).

/erik

Anonym sa...

Hon e snygg din tjej! Har mycket rejälare skalle än sin syster Kalla, i Hallen. "Hundnörden" Anna

Anonym sa...

Bra jobbat, du fick blodad tand förstår jag! = )